Alternate Text

جمع‌آوری نمونة اسپرم (مایع منی)

جمع‌آوری نمونة اسپرم (مایع منی)
آزمایش بر روی مایع منی به منظور تشخیص علت ناباروری در مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حساسیت اجزاء موجود در نمونه به ویژه اسپرم‌ها بسیار زیاد است، لذا رعایت نکات متعددی در حین انجام این آزمایش ضروری است:
1- قبل از انجام آزمایش باید بین 3 تا 5 روز از تماس جنسی یا انزال خودداری کنید.
1- وجود تب در طول 3 روز پیش از انجام آزمایش و یا استفاده از جکوزی و یا سونای گرم در 3 روز پیش از آزمایش، بر روی نتیجه تأثیر می‌گذارد.
2- بهتر است نمونه در آزمایشگاه تهیه شود و چنانچه در خارج از آزمایشگاه تهیه می‌شود باید حداکثر در عرض نیم ساعت آن را به آزمایشگاه تحویل دهید. در حین انتقال نمونه دمای ظرف باید در حدود دمای بدن باشد. برای این‌ کار می‌توانید با گرمای دست ظرف را گرم و آن را داخل جیب خود حمل كنید.
3- ظرف جمع‌آوری نمونة مني را آزمایشگاه در اختیار شما قرار می‌دهد، لذا از ظروف متفرقه استفاده نکنید.
4- نمونة مني را فقط از طریق تحریک مصنوعی (استمناء) و با دستی که اندکی نمناک است تهیه کنید. مطلقاً از کاندوم براي جـمع‌آوری نـمونه استـفاده نـکنید (چـون کـانـدوم حاوی مواد اسپرم‌کُش است).
5- از مواد لیزکننده (نظیر صابون) استفاده نکنید.
6- تمام نمونة خارج شده را داخل ظرف بریزید.
7- پیش از ریختن نمونه به درون ظرف بهتر است با در دست گرفتن ظرف، دمای آن را به نزدیک درجه حرارت بدن (37 درجة سانتی‌گراد) برسانید.
8- پس از گرفتن نمونه، ظرف را شخصاً به مسؤول مربوطه تحویل دهید.
 

ادامه
پیوندها
  • 04533247389
    04533243011
ميدان سرچشمه کوچه شمس
ساختمان پزشکان فارابي
پیام های بهداشتی
-تغذيه انحصاري نوزاران با شيرمادر تا شش ماهگي باعث كاهش احتمال شيرخوار به عفونت‌هاي نوزادي مي‌شود. -نوزاداني كه با شيرمادر تغذيه مي‌شوند، نسبت به ديگر نوزادان از وضعيت مطلوب‌تري برخوردارند. -به دليل وجود تركيبات ايمني بخش در شيرمادر، احتمال ابتلاي كودك به آسم و آلرژي و عفونت‌هاي نوزادان را كاهش مي‌دهد. -شيرخواراني كه از شير مادر استفاده مي‌كنند كمتر دچار مشكلات دنداني ناشي از پستانك و تغذيه مصنوعي مي‌شوند. هميشه سعي كنيد نمك را به اندازه مصرف خريداري كرده و از ذخيره نمودن نمك يددار تصفيه شده به مدت طولاني (بيش از يكسال) كه موجب كم شدن ميزان يد آن مي‌شود خودداري كنيد.
ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبهپنج شنبه
7 الی 19:307 الی 14
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه تشخيص طبي فارابی می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار