Alternate Text

آزمایش فریتین (Ferritine)

 آزمایش فریتین (Ferritine)
- تست میزان ذخیره آهن بدن
- اندازه گیری کمی غلظت فریتین موجود در سرم و پلاسمای انسانی .
فریتین آهن اضافی است که به شکلی قابل دسترس و مطمئن ذخیره می شود و قسمت عمده آن در کبد ، طحال ، مغز استخوان ، قلب و ماهیچه اسکلتی یافت می شود . در دوران بارداری در جفت نیز وجود دارد . افزایش فریتین سرم را می توان در سایر بیماری ها از قبیل هموکروماتوز در بدخیمی ها از جمله لنفوم هوچکین و غیر هوچکین ، لوکمی حاد و کارسینومای برونکیال و breast دیده می شود . کاهش سطح فریتین سرم معمولا ً به کمبود آهن بستگی دارد از جمله در آنمی ناشی از خونریزی ها ، بیماری کلیوی مزمن و یا در سوء جذب ، شاهد کاهش سطح فریتین سرم خواهیم بود.
• درافرادی که در معرض حیوانات قرار دارند ، آنتی بادیهایی نظیر HAMA تولید می شود که این امر باعث ایجاد نتایج افزایش یافته کاذب در این تست می شود . همچنین در افرادی که ایمونوتراپی می کنند وجود غلظت زیاد آنتی بادی باعث ایجاد چنین نتایج افزایش یافته کاذبی در تست می شود .
• این تست نیاز به ناشتایی ندارد . اما بهتر است برای کاهش کدورت سرم خون و جلوگیری از کسب نتیجه کاذب 3 – 4 ساعت قبل از انجام آزمایش از مصرف وعده غذایی هایی پرچرب خودداری نمایید.
به هنگام آزمایش ، مصرفهای قرصهای آهن و خونساز اتمام یافته باشد.

ادامه
پیوندها
  • 04533247389
    04533243011
ميدان سرچشمه کوچه شمس
ساختمان پزشکان فارابي
پیام های بهداشتی
-تغذيه انحصاري نوزاران با شيرمادر تا شش ماهگي باعث كاهش احتمال شيرخوار به عفونت‌هاي نوزادي مي‌شود. -نوزاداني كه با شيرمادر تغذيه مي‌شوند، نسبت به ديگر نوزادان از وضعيت مطلوب‌تري برخوردارند. -به دليل وجود تركيبات ايمني بخش در شيرمادر، احتمال ابتلاي كودك به آسم و آلرژي و عفونت‌هاي نوزادان را كاهش مي‌دهد. -شيرخواراني كه از شير مادر استفاده مي‌كنند كمتر دچار مشكلات دنداني ناشي از پستانك و تغذيه مصنوعي مي‌شوند. هميشه سعي كنيد نمك را به اندازه مصرف خريداري كرده و از ذخيره نمودن نمك يددار تصفيه شده به مدت طولاني (بيش از يكسال) كه موجب كم شدن ميزان يد آن مي‌شود خودداري كنيد.
ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبهپنج شنبه
7 الی 19:307 الی 14
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه تشخيص طبي فارابی می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار