Alternate Text

کالپروتکتین (Calprotectin)

 کالپروتکتین (Calprotectin)
کالپروتکتین پروتئینی هترودیمر بوده و توانایی اتصال به کلسیم و روی را دارد. این پروتئین در سیتوزول نوتروفیل ها و در غشاء مونوسیت ها وجود دارد به دنبال فعال شدن نوتروفیل ها با اتصال مونوسیت ها به اندوتلیال، کالپروتکتین آزاد شده و میزان آن در سرم یا مایعات بدن یک شاخص مهم التهاب است.
کالپروتکتین به عنوان یک مارکر تشخیصی، پاسخ به درمان ومانیتورینگ در بیماری های التهابی روده (IBD) مانند کرون، کولیت خونریزی دهنده، پولیپ روده، سرطان کولون کاربرد دارد افزایش سطح کالپروتکتین مدفوع به عنوان روش قابل اطمینانی برای اثبات تشخیص IBD و افتراق آن از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و پایش فعالیت آن بعد از تشخیص، مطرح شده است سطح کالپروتکتین مدفع آزمون غربالگری جدیدی است که بیانگر فعالیت لکوسیتهای مدفوع است.
• نمونه مدفوع را خود بیمار میتواند در منزل جمع آوری کند، و پس از جمع آوری نمونه را در همان روز به آزمایشگاه برسانید.

ادامه
پیوندها
  • 04533247389
    04533243011
ميدان سرچشمه کوچه شمس
ساختمان پزشکان فارابي
پیام های بهداشتی
-تغذيه انحصاري نوزاران با شيرمادر تا شش ماهگي باعث كاهش احتمال شيرخوار به عفونت‌هاي نوزادي مي‌شود. -نوزاداني كه با شيرمادر تغذيه مي‌شوند، نسبت به ديگر نوزادان از وضعيت مطلوب‌تري برخوردارند. -به دليل وجود تركيبات ايمني بخش در شيرمادر، احتمال ابتلاي كودك به آسم و آلرژي و عفونت‌هاي نوزادان را كاهش مي‌دهد. -شيرخواراني كه از شير مادر استفاده مي‌كنند كمتر دچار مشكلات دنداني ناشي از پستانك و تغذيه مصنوعي مي‌شوند. هميشه سعي كنيد نمك را به اندازه مصرف خريداري كرده و از ذخيره نمودن نمك يددار تصفيه شده به مدت طولاني (بيش از يكسال) كه موجب كم شدن ميزان يد آن مي‌شود خودداري كنيد.
ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبهپنج شنبه
7 الی 19:307 الی 14
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه تشخيص طبي فارابی می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار